27 Mayıs 2010 Perşembe

Dünyadaki ilk “Ericsson Telekomünikasyon Akademisi” derslere başladı

Gelişen telekom teknolojileri ile ortaya çıkan nitelikli ve teknik insan gücü ihtiyacını karşılamak amacıyla İstanbul’da kurulan Ericsson Telekomünikasyon Akademisi, ilk sınıfını açarak bireysel eğitimlere başladı. Telekomünikasyon alanında dünya lideri Ericsson ve bilişim eğitiminin Türkiye’deki öncü kuruluşu Netron’un işbirliği ile hayata geçen akademi, telekomünikasyon sektörüne yetkin kişilerin yetiştirilmesini hedefliyor.

Ericsson Türkiye, global tecrübe ve birikiminden yararlanarak bünyesinde sürdürdüğü kurumsal eğitimlerini önce bir eğitim merkezi yapısına dönüştürdü ardından Netron ile işbirliği yaparak, Ericsson Telekomünikasyon Akademisi eğitimlere başladı. Bugüne kadar operatörlerin ihtiyaçlarına özel eğitimler veren akademi, artık herkese eğitim vermeye başladı.

Önce mühendisler sonra toplumun her kesimi

Bireysel eğitimlere başlayan akademi, üniversite öğrencilerinden mühendislere, meslek lisesi mezunlarından sektör profesyonellerine kadar toplumun her kesimine eğitim vermeyi amaçlıyor.

Şişli’deki Merkez Binasında eğitimlere başladı

Ericsson Telekomünikasyon Akademisi, Netron’un İstanbul Şişli’deki merkez binasında hayata geçti. Akademi, hızla gelişen iş dünyasının ihtiyaç duyduğu teknik insan gücünün yetiştirilmesi amacıyla, bilişim ve iletişim teknolojileri alanında hizmet veriyor. Teorik ve uygulamalı derslerin işleneceği Akademi’de, Türkçe ağırlıklı verilecek mevcut Ericsson eğitimlerine ek olarak, sertifikasyon modelini baz alan yeni eğitimler ve meslek kazandırma programları bulunuyor. Eğitimlerle, ilk bir yıl içinde 1.000 kişiye ulaşılması, 250 kişinin de sertifika sahibi olması hedefleniyor.

Ericsson Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Murat Öney, Ericsson’un bu kapsamda bir eğitim yatırımını ilk defa Türkiye’de gerçekleştirdiğini belirterek, “Bu proje ile yeni nesil teknolojilerde Türkiye'yi hakim duruma getireceğimize ve dünyadaki telekom projelerine Türkiye'den iş ve beyin gücü transfer edeceğimize inanıyoruz.”

Netron Teknoloji Direktörü Ediz Öztürk ise, Ericsson Telekomünikasyon Akademisi’nin Netron’un uzman danışmanlarının katkısıyla faaliyet göstereceğini söyledi. Öztürk, “Ülkemizin bilişim ve iletişim alanlarında iyi yetişmiş insan kaynağına olan ihtiyacı ve Ericsson Telekomünikasyon Akademisi’nin toplumun her kesimine hitap eden kapsamlı eğitim/öğretim programı birebir örtüşüyor” açıklamasını yaptı.

Mevcut eğitimleriyle bölgesel olarak pek çok pazara hizmet veren Ericsson ile bilişim dünyamızın öncü ismi Netron işbirliğiyle geliştirilen yeni eğitim yapısı sayesinde, Türkiye’nin bölgesel bir merkez olması hedefleniyor. Bu yapı ile Türkiye’ye yönelik eğitim turizminin de gelişeceği öngörülüyor. Ericsson Telekomünikasyon Akademisi’nde yurtdışına yönelik, özel eğitim paketleri de sunulacak.


Yazan: Önder Kiremitçi

Hiç yorum yok: