24 Nisan 2008 Perşembe

Microsoft Xp in üretimine devam edecek mi?

Microsoft’un bir numaralı adamı Steve Ballmer emektar işletim sistemi Windows XP’in geleceği hakkında ipuçları verdi. Steve Ballmer; “30 Haziran’dan itibaren Windows XP işletim sisteminin üretiminin düşürülmeye başlayacaklarını fakat müşteriler ellerindeki XP işletim sistemlerini kullanmaya devam ederse bu kararı tekrar gözden geçirmeyi planladıkları” söyledi.

Microsoft daha önce XP işletim sisteminin üretiminin sonlandıracakları konusunda bir açıklama yapmıştı, kararlarında bir değişiklik olmadığının üzerinde duran Ballmer, 30 Haziran’dan itibaren XP üretimini sonlandırmaya başlayacaklarını fakat müşterilerin XP kullanmak yönündeki isteklerinin devam etmesi durumunda XP’in geleceğini tekrar değerlendireceklerini açıkladı.

Yeni kullanıcıların çoğunun Vista’yı satın aldığı söyleyen Ballmer, işyerlerinde eski bilgisayar kullanan müşterilerinin genellikle XP işletim sistemini kullanmayı tercih ettiklerini ve onların ihtiyaçlarına cevap vermek zorunda olduklarından 30 Haziran’dan sonra bu müşterilerinin tercihleri doğrultusunda hareket edeceklerini belirtti.

Vista kullanımı yeni bilgisayar alanlarda yüksek orandayken, eski bilgisayar sahibi olan kullanıcılar arasında XP popülaritesini korumaya devam ediyor.

Yazan: Mustafa BALTACI
İletişim: emubaltaci@shiftdelete.net

Hiç yorum yok: