26 Ekim 2010 Salı

Şirketlerin doğru bilgiyi aramak ve düzenlemek için harcadığı zamanın maliyeti yıllık 5,7 milyon dolar!

IBM’in yazılım alanına verdiği önemin bir kanıtı olarak Türkiye’de 15 yıldır düzenlediği IBM Yazılım Zirvesi ’10 etkinliğinde IBM Yazılım Grubu Küresel İşbirlikleri ve Akademik Girişimler Başkan Yardımcısı Mark Hanny, her gün 15 petabayt * yeni bilgi üretildiğini ve bu miktarın ABD’deki bütün kütüphanelerdeki bilginin 8 katı olduğunu söyledi. Hanny yaptıkları bir araştırmaya göre şirketlerin doğru karara ulaşabilmek üzere bu bilgi bombardımanda doğru bilgiyi aramak için harcadıkları zamanın maliyetinin yıllık 5,7 milyon dolar olduğunu belirtti. Şirketlerin bu karmaşık ortamda fırsatlar yaratabilmelerini sağlamak üzere IBM Akıllı Dünya vizyonuyla oluşturulan çözümler sunuyor.


* 15 petabayt veri 4,8 GB alabilen 3 milyon 276 bin 800 adet DVD’ye eş değerdir.

IBM Türk’ün 21 Ekim 2010’da İstanbul’da düzenlediği “IBM Yazılım Zirvesi ’10” etkinliğinde, zirvenin de ana teması olan “Kaostan Fırsata” başlıklı bir konuşma yapan IBM Yazılım Grubu Küresel İşbirlikleri ve Akademik Girişimler Başkan Yardımcısı Mark Hanny iletişim halinde sayısız cihaz ve insan algısının çok üzerinde büyüyen bilgi yığınlarıyla karşılaşılan bir dünyada şirketlerin rekabetçi kalabilmesinin ancak daha akıllı iş ortamları yaratarak mümkün olabileceğini söyledi.


Birbirine bağlı trilyonlarca nesne ve internette 2 milyar kişiyle üretilen günlük bilgi ABD’deki tüm kütüphanelerdeki bilginin 8 katı

Her an değişen piyasa koşulları ve saniyeler içinde kaçan iş fırsatlarına karşı şirketlerin ellerindeki bilgileri en iyi şekilde değerlendirebilmesi ve karmaşıklıktan fırsat yaratması gerektiğine değinen Mark Hanny şu bilgileri verdi: “IBM’in 60 ülkede 33 sektörden 1500 CEO ve kamu sektörü yöneticisiyle yüz yüze görüşmelerle yaptığı araştırmaya göre yöneticiler yeni ekonomik ortamın artık çok daha karmaşık olduğu görüşünde. Dünyamız artık daha fazla cihazla donanmış durumda. 2010 yılı itibariyle 30 milyar cihazda daha RFID etiketleri bulunacak. İnsanlar ve cihazlar artık birbirine çok daha bağlı. 2 milyar kişi internet kullanıcısı haline gelirken trilyonlarca birbirine bağlı nesne olacak. Bütün bunların sonucunda her gün üretilen 15 petabaytlık yani neredeyse 3 milyon 276 bin 800 adet DVD’ye eşdeğer boyutta bilgiyle 2010 yılında 988 ekzabayt dijital bilgi bulunacak, yani artık her şey çok daha zeki. Bu üretilen yeni bilgilerin %80’i dokümanlar, görüntüler, video ve sesin giderek çoğalmasıyla, e-postalar tarafından oluşturuluyor. Bu da böylesi büyük bir hacimde, çeşitlilikte ve hızda artan bilgiler arasında doğru karar vermemizi sağlayacak doğru bilgileri aramanın yeni yollarını keşfetme ihtiyacını doğuruyor.”

Doğru bilgiyi bulamadan karar vermenin maliyeti 5,3 milyon dolar

IDC tarafından yapılan ‘IBM: İş Analitiği ve Optimizasyonu ile Çıkış Yolu’ çalışmasının sonuçlarına da değinen Mark Hanny, “Yakın tarihli bir araştırmaya göre iş liderlerinin üçte biri güvenmedikleri bilgilere dayanarak karar veriyorlar. Yarısı ise işlerini yapmak için ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşamadıklarını söylüyorlar. Bilgiye dayanarak çalışan bir kişi her hafta ortalama 14,5 saatini e-posta okuyup, yanıtlamaya, 13,3 saatini doküman oluşturmaya, 9,6 saatini bilgi aramaya ve 9,5 saatini bilgi analiz etmeye ayırıyor. Kısacası her 1000 bilgiye dayalı çalışan kişi başına uygulamalar arasında bilgiyi yeniden biçimlendirmek üzere harcanan zamanın maliyeti 5,7 milyon doları buluyor. Doğru bilgiyi bulamamanın maliyeti olarak ise 5,3 milyon dolar daha ekleniyor” bilgisini verdi. Hanny “Sonuçta bu kadar bilgiyi yararlı hale getirmek üzere depolamak, düzenlemek, çekmek ve analiz etmek için inanılmaz büyük maliyetler gerekiyor. Ama aynı zamanda bu büyük bir fırsat. Bu kadar bilgiyi hızla analiz edebilirsek, doğru bilgiyi, doğru zamanda buna ihtiyacı olan karar vericilere ve süreçlere dağıtabilirsek, çok daha doğru öngörülerde bulunabilir, doğru sonuçlara ulaşabilir, eğilimleri ve düzenleri öngörebilir ve bunlara yönelik daha iyi ve zamanında kararlara dayalı eylemlere geçebiliriz. İşte IBM bunu sağlamak üzere Akıllı Dünya vizyonuna odaklanıyor ve buna uygun çözümler geliştiriyor” dedi.


Hiç yorum yok: